Tee otsus - loobu suitsetamisest! — Tubakainfo
bg09
bg09

Tee otsus – loobu suitsetamisest!

Kas loobuda suitsetamisest ühekorraga või vähendades tubaka tarvitamist järk-järgult? Kõige parema tulemuse annab see, kui loobuda ühekorraga ning kombineerida tubakast loobumise nõustamine ning nikotiinsõltuvuse ravi.

Loobumine kui protsess

Võõrutus võtab keskmiselt aega 8–10 nädalat, loobumine tervikuna on aga pikem protsess, mis kestab kuni aasta arvutades esimesest suitsuvabast päevast. Kui tundub, et 8 nädalat on liiga pikk aeg, tasub esialgu püstitada väiksem, aga jõukohane eesmärk, nt alustada neljast suitsuvabast päevast, nädalast ning liikuda siis edasi. Just kolm esimest päeva ongi kõige keerulisemad ja pärast läheb vaid kergemaks.

Mis juhtub esimestel päevadel pärast loobumist? Püüa leida soovituste hulgast enda jaoks oluline, trüki see välja ja sea endale silme ette, et saaksid vajaliku abinõu kohe meelde tuletada.

Ettevalmistus loobumiseks

Suitsetamisest loobumiseks sobib hästi pingevabam päev. Näiteks puhkuse algus või tavaelu rütmist erinev päev. Kui lähiajal on oodata suuremat pidu, vali loobumiseks kolmas päev pärast üritust. Enne loobu aga kõigest suitsetamisega seonduvast – sigaretid ja muu tubakas, tuhatoosid, välgumihklid jms. Viimane sigaret lõpeta otsusekindlalt mingi meeldejääva rituaaliga. Sõlmi kas või kihlvedu ja leia endale toetaja, kes sind valitud teel hoiab. Esimene suitsuvaba päev tee enda jaoks millegi erilisega meeldejäävaks. Sind võib loobumisel aidata ka päevik, kuhu märgid kõik oma tunded, elamused ja saavutused. Tubakast loobumine on kogu sinu senise eluviisi muutus.